{"id":2297,"date":"2019-05-30T10:19:52","date_gmt":"2019-05-30T08:19:52","guid":{"rendered":"https:\/\/www.ivars.no\/?p=2297"},"modified":"2019-05-30T10:24:18","modified_gmt":"2019-05-30T08:24:18","slug":"okt-kollektivtrafikk-pa-nord-jaeren","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.ivars.no\/okt-kollektivtrafikk-pa-nord-jaeren\/","title":{"rendered":"\u00d8kt kollektivtrafikk p\u00e5 Nord-J\u00e6ren"},"content":{"rendered":"
Dette er en kommentar til artikkel om skinneg\u00e5ende trafikk til Ullandhaug og Sola flyplass<\/a> i Stavanger Aftenblad 30.mai 2019.<\/p>\n\n\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
For de som \u00f8nsker \u00e5 \u00f8ke kollektivandelen p\u00e5 Nord-J\u00e6ren, her er noen forslag som nesten uten kostnader vil \u00f8ke den betraktelig:<\/p>\n
Forslag 1:<\/p>\n
Forleng traseen for Kolumbus-buss nr. 2 og 3 helt frem til flyplassen. Hver av bussene vil f\u00e5 ca. 5 min lengre reisetid, men det vil gi mulighet for innbyggerne langs traseen, kanskje 2\/3 av alle p\u00e5 Nord-J\u00e6ren, \u00e5 komme direkte frem til flyterminalen raskt og rimelig. Flyplassen er antakelig den st\u00f8rste enkeltdestinasjonen for trafikk i omr\u00e5det.<\/p>\n
Forslag 2:<\/p>\n
Innf\u00f8r drastisk \u00f8kte parkeringsavgifter i sentrale omr\u00e5der i perioden 0600 til 1800. Benytt inntektene til \u00e5 redusere pris p\u00e5 kollektivreiser.<\/p>\n
Forslag 3:<\/p>\n
Fjern alle fordeler for og st\u00f8tte til el-biler (som kommune og fylke bestemmer over).<\/p>\n<\/div>\n
Dette er en kommentar til artikkel om skinneg\u00e5ende trafikk til Ullandhaug og Sola flyplass i Stavanger Aftenblad 30.mai 2019. For de som \u00f8nsker \u00e5 \u00f8ke kollektivandelen p\u00e5 Nord-J\u00e6ren, her er noen forslag som nesten uten kostnader vil \u00f8ke den betraktelig: Forslag 1: Forleng traseen for Kolumbus-buss nr. 2 og 3 helt frem til flyplassen. Hver […]<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"jetpack_post_was_ever_published":false,"_jetpack_newsletter_access":"","_jetpack_newsletter_tier_id":0,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_is_tweetstorm":false,"jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false}}},"categories":[67,63],"tags":[],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_shortlink":"https:\/\/wp.me\/pamDwa-B3","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.ivars.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2297"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.ivars.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.ivars.no\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.ivars.no\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.ivars.no\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2297"}],"version-history":[{"count":3,"href":"https:\/\/www.ivars.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2297\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2300,"href":"https:\/\/www.ivars.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2297\/revisions\/2300"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.ivars.no\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2297"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.ivars.no\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2297"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.ivars.no\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2297"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}