{"id":2132,"date":"2012-11-15T20:31:24","date_gmt":"2012-11-15T19:31:24","guid":{"rendered":"https:\/\/www.ivars.no\/?p=2132"},"modified":"2019-03-11T20:32:33","modified_gmt":"2019-03-11T19:32:33","slug":"kommentar-til-iselin-nybo-om-bybanen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.ivars.no\/kommentar-til-iselin-nybo-om-bybanen\/","title":{"rendered":"Kommentar til Iselin Nyb\u00f8 om Bybanen"},"content":{"rendered":"

Hvorfor skal man v\u00e6re enige om noe man er uenige om? (SA 12.11.15)<\/b><\/p>\n

Kj\u00e6re Iselin Nyb\u00f8,<\/p>\n

Du skriver i Aftenbladet den 13.11 om bybanen. Som de fleste bybane-tilhengere er du imidlertid forutinntatt, og avslutter med at \u00abvi m\u00e5 ta sats og gi folket den beste l\u00f8sningen – bybanen\u00bb.<\/p>\n

Bybanetilhengerne vet selvsagt best, illustrert ved det du skriver i begynnelsen av ditt innlegg om de l\u00f8se kanonene Tom Tvedt og Odd Arild Kval\u00f8y som har tillatt seg \u00e5 stille sp\u00f8rsm\u00e5lstegn ved bybaneprosjektet: \u00abFor de fleste som har satt seg inn i problemstillingen, faller b\u00e5de Tvedts og Kval\u00f8ys fremstilling av saken p\u00e5 sin egen urimelighet\u00bb.<\/p>\n

Tom Tvedt tok den 3\/11tak i 13 punkter som din partikollega Per Thorbj\u00f8rnsen den 30\/10 hadde satt fremsatt som fortreffeligheter ved en bybane, og tilbakeviste mer eller mindre samtlige. Dagen f\u00f8r hadde undertegnede gjort det samme.<\/p>\n

Som de fleste innlegg til fordel for bybanen i den senere tid er ogs\u00e5 ditt innlegg dessverre preget mer av \u00f8nsketenking enn etterpr\u00f8vbar informasjon.<\/p>\n

Du utfordres herved til punktvis \u00e5 tilbakevise de innvendinger som er gjort mot Thorbj\u00f8rnsens p\u00e5stander.<\/p>\n

Ivar S\u00e6tre<\/p>\n

Sivilingeni\u00f8r, Stavanger<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hvorfor skal man v\u00e6re enige om noe man er uenige om? (SA 12.11.15) Kj\u00e6re Iselin Nyb\u00f8, Du skriver i Aftenbladet den 13.11 om bybanen. Som de fleste bybane-tilhengere er du imidlertid forutinntatt, og avslutter med at \u00abvi m\u00e5 ta sats og gi folket den beste l\u00f8sningen – bybanen\u00bb. Bybanetilhengerne vet selvsagt best, illustrert ved det […]<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"jetpack_post_was_ever_published":false,"_jetpack_newsletter_access":"","_jetpack_newsletter_tier_id":0,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_is_tweetstorm":false,"jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false}}},"categories":[67,63],"tags":[],"jetpack_publicize_connections":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack_shortlink":"https:\/\/wp.me\/pamDwa-yo","jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.ivars.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2132"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.ivars.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.ivars.no\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.ivars.no\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.ivars.no\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2132"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/www.ivars.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2132\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2134,"href":"https:\/\/www.ivars.no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2132\/revisions\/2134"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.ivars.no\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2132"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.ivars.no\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2132"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.ivars.no\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2132"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}